Мода

Жил Декон: Не бих наел някого, с когото не бих отишъл на вечеря

Дизайнерът с интервю за Tialoto.bg

16.12.2015г. / 13 35ч.
Криси Табачка
Снимка: P&G

Снимка: P&G

За трета поредна година от P&G успешно реализираха своето събитие „Future Fabrics“, като за 2015 избрана локация бе космополитна Барселона. Годишното събитие отбелязва мисията на проекта и страстта да се помага на хората в науката за съхранение на дрехите, които обичат с постоянно създаване на иновации в грижата.

Ариел предефинират грижата за дрехите, за да помогнат поддържането на качествата като стил, комфорт и визия, дефиниращи нарастващите тенденции за спортна мода и начин на живот като доминиращи в потребителския гардероб.

Експерти от целия свят в области като моден дизайн, стайлинг, психология и спортни стоки се събраха, за да открият начина и способите, с които P&G промени грижата за дрехите с налагането на последните изследвания за запазване на стила и комфорта на дрехите за по-дълго време.

Глобален моден консултант на марката е Жил Декон – дизайнер, известен със своите нестандартни и иновативни колекции. Част от професионалния му опит включва две години при френския дизайнер Jean Charles De Castelbajac и главен дизайнер в Bottega Veneta и Gucci Group.

През 2004 година Жил Декон създаде своята собствена марка GILES и получи наградата „Британски дизайнер на годината“ по време на Британските модни награди през 2006 година. Имахме възможност да поговорим с него за актуалните тенденции, промените в модната индустрия и какво е нужно, за да се утвърдиш като име в тази сфера. Разбира се, първият му въпрос бе към нас.

Хареса ли ви вчера? Коя част най-много?

Разбира се, че ревюто.

Вече дадохте правилния отговор. Това е добре.

Какъв тип жени вдъхновиха колекцията, която представихте тук?

Обичам да мисля за тях като за широк диапазон от жени. Не харесвам идеята за една муза. Мисля, че има толкова много различни характери и типове жени из целия свят, които споделят едно общо нещо помежду си – това, че се интересуват от съвременен дизайн. Те искат дрехи, които са различни. И искат нещо, което е изпълнено с един красив тип енергия. Съединихме всичко това в една идея.

Мислите ли, че жената, която носи спортни маратонки и водоустойчиво яке може да бъде сексапилна и стилна?

Да, показахме точно това вчера до голяма степен. Мисля, че това е начинът – инжектиране на енергична и младежка презентация. Смятам, че определено това е секси. Има страхотни материи, с които могат да се изработят рокли по тялото със силует, който е едновременно удобен и стилен. Със сигурност мисля, че има начин, с който да се постигне това.

Какъв е фокусът на колекцията? Свобода или мобилност?

Всичко това – стил, представяне и комфорт. Фокусът е тези ключови думи. Но също така го има и аспектът за пластичността.

Какво се случи с вече отминалата тенденция „back to basics“, в която всичко е натурално и естествено?

Актуалното в момента е по-скоро като вдъхновено от Космоса. Те отново могат да бъдат „back to basics“, но ще имат елементи от това усещане за свобода. Това, което показахме, беше начин да подчертаем тази тенденция. Но може да има и по-нестандартни начини да го кажем – като пуловера, който носиш в момента. Той има нишки, които се вписват в спортно-комфортния тренд. Има много различни аспекти на тенденцията.

Коя е любимата ви материя?

Моята любима материя... Еластин-полимер към настоящия момент ми е любима. Има невероятно усещане на допир и изглежда много луксозна. Могат да се направят много неща с нея, разтяга се и носи на принтове. Много е разнообразна откъм възможности, гъвкава е. Изглежда и много актуална, което е чудесно. Има супер модерна визия.

Какво бихте препоръчали на дамите да облекат, ако им предстои посещение на изискан ресторант или бар, например? Какъв би бил вашият съвет?

Предполагам, че много зависи от събитието. Но мисля, че е добре винаги да има една рокля, която стои добре на фигурата. Нещо, което стои добре дори и когато седнем. Защото така има красива... горна част. Да има интересен детайл тук (посочва горната част на тялото). Много хора забравят, че когато седнат на вечеря, акцентът е в горната част на силуета. Това е добро и важно място, което да се запомни.

Кои смятате, че са най-важните аспекти в модната индустрия?

Добър въпрос. Мисля, че най-важните аспекти в модната индустрия са, че евентуално правиш живота на хората по-добър и им помагаш за това, как се чувстват и движат, правейки съществуването им генерално по-добро. Като дизайнер, за мен е много важно хората да се чувстват окрилени и да им е удобно в дрехите, които създавам. И също така да имат социален интерес. Нещо, за което могат да бъдат обсъждани положително и да получат комплименти. Мисля, че всички искаме да имаме това в живота си. Знаете, когато изглеждате добре и сте си обули хубав панталон, например, всички обичаме това. Мисля, че тези елементи са много важни.

Как балансирате между креативност и това, което е комерсиално?

Трябва да използваш своите навигационни умения като дизайнер. Всичко опира до уменията ти като дизайнер. С колекциите си, аз винаги се стремя да има изделия, които очевидно ще се продават много добре и такива, които ще са чудесни за фотосесии. Всички те са за продажба, но някои със сигурност ще се продават повече от други. Всичко опира до това, как създаваш и планираш ценово дадена колекция. Просто трябва да използваш уменията си.

Били сте в едно от най-добрите учебни заведения за мода. Имахте ли възможността да се срещнете с интересни личности като Алекзандър МакКуин, например?

Да, бях в долния курс под неговия, срещал съм го много пъти. Той беше чудесно момче.

Какво ви квалифицира за кариера в модната индустрия повече от останалите кандидати и дизайнери?

Надявам се, че имам креативна непоквареност. Имам набито око и съм работил в много и различни среди и пазари, затова имам добър и разнообразен опит. Надявам се, че това са част от елементите, с които изпъквам и ми позволяват да върша работата, с която се занимавам.

Какви са ежедневните Ви ангажименти, свързани с модната индустрия? Как е построено ежедневието Ви?

Ежедневните ми задачи са да ходя на работа, което е много пряко свързано с модната индустрия. Късметлия съм, че дните ми рядко са едни и същи. Имам чудесен екип, с който работя в студиото си в Лондон и имаме дизайнерски срещи, на които обсъждаме и планираме всичко, там са и пробите ни. Винаги е различно, но винаги е вълнуващо. Страхотно е да можеш да организираш сам своята компания. Имаш... това си е твоята среда. Имаш студиото така, както ти искаш да бъде. Обичам среда, която е много активна и демократична. Това е много важно за мен. Страхотно е да имаш различни личности, никога не бих наел някого, с когото не бих отишъл на вечеря. Няма смисъл за мен. Когато прекарваме толкова много и натоварено време едни с други, трябва да можем да се забавляваме, докато работим. Всички работим здраво и по много. Когато ни предстои ревю, работим непрекъснато поне месец и половина, включително и уикендите до 21:00 вечерта. Събота, неделя, всеки ден. Наистина е много напрегнато и трябва да можеш да се забавляваш в тази среда, защото може да стане много напечено. А и най-добрите идеи идват, когато хората се забавляват. Мразя, когато пробите на дрехи са супер сериозни... пробваш дрехи, хайде стига. Това е най-доброто време, в което се раждат идеи.

Кой е най-любимият ви клиент?

Щастливец съм, защото имам страхотни клиенти от целия свят. От страхотни магазини и бутици до частни клиенти, с които работим в Близкия Изток и Европа. Имаме и страхотни клиенти в Америка и Азия. Пътуваме много и имам супер клиенти.

Материите застават като бъдещето и изместват силуета. Бихте ли се съгласили с това твърдение?

Така е. Мисля, че тайната е в това, да се открие балансът между иновациите при материите, което мисля, че е най-силната част, но винаги всичко ще опира до силуета. И ще има някои аспекти на силуетите, които ще изглеждат модерни за времето си и ще са подходящи за света, в който живеем и работим. Няма да имаме революция като тогава, когато навлезе мини полата. Различните материи правят различните силуети.

Коментирай