Негативните ефекти от твърде много домашни

Намалява креативността

2015-09-09 15:46:00 | Михаела Лазарова

Динамиката на учебния процес е свързана с повече време, което децата трябва да отделят за подготовка на домашната работа. В желанието си да отгледат и възпитат едни талантливи, добре образовани и интелигентни деца, родителите на моменти претоварват малките не само с подготовката на домашната работа, но с допълнителни образователни занимания.

За съжаление прекрачването на границата може да се отрази негативно, особено на по-малките деца. Какви могат да бъдат негативните ефекти?

Намаляване на социалното взаимодействие

Обърнете внимание на това колко време прекарват децата за подготовка на домашната работа и как протича целият този процес. Какво им липсва в тези часове? Деца, които прекарват твърде дълги часове в писане на домашни са ограничени във времето да общуват със свои връстници, дори с възрастни.

Не забравяйте, че социалните контакти осигуряват на децата възможността да научат други важни житейски умения, като комуникация, управление на конфликти, социализация и други.

Намалява креативността

Ако подготовката на домашната работа не преминава под формата на увлекателна игра или не предвиждате време, в което децата да имат възможността да играят игри, които изграждат тяхната креативност, мотивация, аналитично мислене и т. н., бъдете сигурни, че това ще се отрази не само на тяхната изобретателност, но и на резултатите, които ще получат в училище.

Не бива да се ограничава това време, в което детето изгражда и изследва своите нови интереси към заобикалящия го свят. Някои от тях могат да се превърнат в негово призвание.

Още по темата

Дисбаланс

Децата, които са ангажирани с твърде много домашна работа са застрашени от дисбаланс, който може да повлияе на техния циркаден ритъм (биологичен часовник). Пренатоварването може да доведе до нарушаване на съня, което ще се отрази на техните познавателни способности през деня. Намалява и мотивацията за учене.

Непродуктивност

Редица изследвания са установили, че има много малка корелация между размера на домашното и академичния успех. Препоръчително е по-малките деца да следват по-кратко време за подготовка или то да бъде съчетано с кратка пауза, занимателни игри, почивка, за да се получат най-добри резултати.

Времето, което е претоварващо за малките се счита за прекомерно и може да има обратен ефект.

Снимка: istock