Кърмене и вегетарианство

Кои храни трябва да включите в менюто си

2016-11-11 14:51:00 | Михаела Лазарова

Храненето по време на бременност и кърмене е от съществено значение за здравето на майката и бебето. А хранителният план изисква повишено внимание, когато майката е вегетарианец или веган.

Редица изследвания показват, че ако се следва една много добре изградена диета, значително могат да се намалят рисковете от появата на анемия, хронични заболявания, включително рак, диабет, затлъстяване. Правилното хранене, което ще осигури на бебето ви богата на хранителни вещества кърма е най-доброто, което може да направите за вашето бебче.

В списъка на препоръчваните храни за майки вегетарианки влизат овесените ядки, семената, храните богати на цинк. Ето още 5 важни храни, които е добре да включите в менюто си.

Боровинки

Боровинките са чудесни плодове, които може да хапвате по всяко време на годината. За кърмещите майки са много важни, тъй като са богати на антиоксиданти, фибри, витамини А и К, калий и им осигуряват необходимата енергия през кърмаческия период. Може да ги консумирате самостоятелно или да ги добавяте към кисело мляко (ако консумирате), към смутита, овесена каша и други.

Авокадо

Знаете ли, че любимото ни авокадо, ни осигурява с до 60% повече калий от бананите? Екзотичният плод е богат и на фолиева киселина, витамин С, лутеин, полезни мазнини, фибри. За кърмачките авокадото е много важна храна, защото им осигурява и витамини от групата В, които са от съществено значение за поддържането на добри енергийни нива.

Кафяв ориз

Кафявият ориз е другата суперхрана, която е добре да добавите в менюто си, ако сте вегетарианка или веганка и кърмите вашето бебе. Понижаването на телесното тегло след раждането, загубата на енергия, може да наруши здравословното ви състояние. Ето защо хапвайте кафяв ориз.

Той ще ви осигури добри количества витамин В, магнезий, фосфор, калий, цинк, мед и селен. Така ще бъдете в добра форма, а майчиното мляко питателно.

Ядки

Ако ядките са една от любимите ви храни, знайте, че тях може да ги консумирате и по време на кърмене. Дори е препоръчително, ако в хранителния ви план липсват продукти от животински произход. Изследвания показват, че редовната консумация на ядки може да спомогне за намаляване на холестерола, както и за подобряване функцията на кръвоносните съдове.

Ядките също са един от най-добрите растителни източници на омега-3 мастни киселини. Включете в менюто си орехи, бадеми, лешници.

Още по темата

Бобови растения

Бобовите растения също са една от препоръчваните храни за кърмачки с вегетариански модел на хранене. Боб, грах, леща са чудесен растителен източник на протеини.

Бобовите растения са с ниско съдържание на мазнини, нямат почти никакъв холестерол и съдържат добри количества фолиева киселина, калий, желязо и магнезий. Също съдържат полезни мазнини и разтворими и неразтворими фибри.

Снимка: Istock