С какво да се храните през първия триместър от бременността?

Полезни храни за бременни

2020-07-18 05:18:00 | Илияна Николова

Здравословното хранене по време на бременността е жизненоважно за правилното развитие на бебето и нормалното протичане на бременността. От хранителните вещества, които приемате, зависи дали бебето ви ще се развие добре и дали ще бъде снабдено с необходимите хранителни вещества за неговото развитие.

В началните етапи на бременността през първия триместър е възможно да изпитвате стомашно-чревен дискомфорт, предизвикан от повишените нива на прогестерон. Сутрешно гадене, стомашен рефлукс и запек са само част от негативните ефекти на прогестерона.

7 момента от бременността, които са незабравими

За щастие с помощта на някои храни можете да облекчите тези неприятни симптоми. Ефикасни при сутрешно гадене са джинджифил, лимон, ментов чай, диня. Хидратирайте се добре, избягвайте мазни и пържени храни, намалете порциите и се хранете по-често през деня в малки количества, за да нямате рефлукс и гадене.

От колко калории се нуждаете през първия триместър от бременността?

Приемът на калории зависи от активността ви през деня. Средно майките се нуждаят от около 2000 калории на ден през първия триместър. Най-добре е да се консултирате с наблюдаващия бременността лекар, който да ви посъветва в зависимост от двигателната ви активност, здравословното ви състояние и индивидуалните ви особености, така че приемът на калории да е максимално здравословен и да няма излишно повишаване на теглото.

Кога не трябва да обявявате бременността си

Разпределете храненията си в три основни през деня плюс една или две междинни закуски, всички те включващи здравословни храни. Елиминирайте вредните преработени, захарни и изкуствени храни. Тестените изделия също не се препоръчват, тъй като повишават рязко нивата на кръвната захар и създават условия за гестационен диабет.

Полезни хранителни елементи през първия триместър

Фолиева киселина

Фолиевата киселина е едно от най-важните вещества в началото на бременността. Тя играе съществена роля в развитието на невралната тръба на плода и предотвратяването на вродени дефекти. Можете да си я набавите от портокали, ягоди, зелени листни зеленчуци, зърнени закуски, бобови, ядки, карфиол и цвекло.

7 опасни неща по време на бременност

Протеини

Протеините са ключов компонент за развитието на мускулите както на майката, така и на бебето. От протеините зависи нормалния растеж на маточната тъкан и осигуряването на достатъчно добри условия за развитие на плода. Полезни протеини се набавят от яйцата, постното месо (без наситени мазнини), кисело мляко.

Калций

Калцият е много важен за растежа на костите на бебето. Важен е и за майката, тъй като тя губи част от своите количества калций в полза на развиващия се плод. Калций се набавя най-вече от прясно и кисело мляко, сирене, тъмни листни зеленчуци, яйца.

Още по темата

Желязо

Желязото е изключително важен минерал през цялата бременност. От него зависи нормалното кръвоснабдяване на плода и осигуряването на оптимални количества кислород и хранителни вещества за нуждите на растящото бебе. Богати на желязо храни са пилешко, говеждо, пуешко месо, яйца, тофу, спанак, черен дроб, цвекло.

Позволени и забранени напитки през бременността

Витамин С

Витамин С е важен антиоксидантен витамин, който насърчава развитието на костите и тъканите в организма на бебето. Цитрусовите плодове, ягодите, боровинките, броколите са чудесен източник на витамин С. Освен това този витамин подсилва усвояването на калций и желязо, което е още една причина да наблегнете на приема му.

Калий

Калият играе съществена роля в балансирането на натрия в кръвта и поддържането на нормално кръвно налягане. Това е важно, за да се избегне опасността от повишено кръвно налягане през бременността или прееклампсия. Богати на калий храни са банани, кайсии, авокадо.