Проект на Асоциация „Родители“ търси начин да се справи с агресията в училище

В наръчник за учители ще се коментират теми, които са важни за децата и тяхното развитие, част от които са онлайн тормозът, насилието в училище, какви са разликите, критичното мислене

2019-03-14 12:58:00 | Мария Дуковска

Нарастващото напрежение в училищата по най-различни линии създава предпоставка децата често да влизат в конфликти помежду си. В същото време никой не ги учи как да се справят в тези ситуации, как да общуват ненасилствено помежду си. Това каза Антоанета Василева, програмен координатор „Дигитално-медийна грамотност“ в Асоциация „Родители“, в предаването „Бизнес старт“ с водещ Христо Николов.

Един от най-добрите начини е да се работи с децата директно, отбеляза Василева.

В рамките на проекта, който Асоциация „Родители“ стартира, ще се създаде една методология, която предлага интерактивен подход на учителите, чрез който да работят с децата в класовете между 5-ти и 12-ти, където се наблюдават най-сериозни нива на агресия и на неразбирателство“.

Гостът посочи, че в наръчник ще се коментират теми, които са важни за децата и тяхното развитие, част от които са онлайн тормозът, насилието в училище, какви са разликите, критичното мислене и др.

Ще развиваме уменията на децата в посока на това как да разпознават фалшивата от вярната информация, как да са критично настроени към източниците на информация и как да комуникират по начин, по който не просто да се разбират със своите съученици, но и да не ги нараняват. Това ще стане през интерактивни уроци, проектни задачи, работа в екип“.

Гостът изтъкна ключовата роля на родителите в този процес, както и тази на учителите.

Предизвикателството да бъдеш дигитален родител е сериозно. Децата трябва да са подготвени за живота онлайн, седейки с телефона в съседната стая те всъщност не са в безопасност“.

Антоанета Василева добави, че според изследвания на асоциацията над 50% от българските деца общуват с непознати в интернет и немалък процент се виждат след това на живо и се срещат.

„Над 60% от децата признават, че не разпознават фалшива от истинска информация, а много от децата посочват, че не знаят как са стигнали до вредно съдържание“.

Повече вижте във видеото.