Патладжанът – зеленчукът на лятото

Как да премахнем горчивия сок на патладжана?

2013-08-16 11:15:00 | Вергиния Генова

Сещате ли се за друг зеленчук, който да присъства на трапезата през цялото лято, че и през есента. И да става хем за салата, хем за манджа, хем за деликатеси… Уникален е, но трябва да знаем как правилно да го приготвяме, иначе ще ви вгорчи и ястието и живота.

Патладжанът, познат ни като син домат (Solanum melongena) идва от Азия. Така, като ги проучвам, все някой от някъде идва и по нашите земи излиза, нищо не е виряло. Шегувам се, но всички вкусни и интересни неща идват все от другаде. В началото патладжанът се е смятал за отровен и хората са се радвали само на цветовете му.
 

Още по темата

Син домат, но знаете, че има различни сортове, у нас и белият патладжан придобива популярност. Но основните видове наистина са лъскави и със специфичния цвят – патладжан. Ако искате да си купите рокля цвят патладжан, вместо да се мъчите да обяснявате един такъв хем тъмно син, хем лъскав, хем към лилавко... най-добре първо минете през пазара купете си един патладжан и после само сравнявайте... Едно е сигурно едва ли продавачките ще са виждали много други, които да пазаруват по този начин...

Той е едногодишно растение, достига на височина и до 1.50 м, цветовете му са от бели до виолетови.

Не знам дали някой е опитвал суров патладжан, без да е обработен, но за да е вкусен и изобщо да става за ядене трябва да се следват няколко прости стъпки.

Патладжанът трябва да се измие, почисти и да се нареже на филии, кръгчета или както сте решили, но задължително всяко парче трябва да се посоли добре със сол и да се остави известно време. Патладжанът пуска горчив сок, който трябва да се оттече и след което да се измие добре с вода. Някои поставят нарязаните патладжани направо в съд с вода и сол.

След като извършите тази процедура вече може да сте сигурни, че патладжаните няма да горчат и ще може да сготвите вкусно ястие.

Това, което трябва да имате предвид, че месото му е плътно и поглъща много мазнина.

От тук нататък може да експериментирате и да го използвате на салата, на кьопоолу, в мусака или рататуй, в гювеч, паниран, пържен, имамбаялдъ, пълнен… вариантите и рецептите са много. И всички са много вкусни.

Патладжаните са богати на фосфор, калии, калции, желязо, магнезии и други, както и на витамин C, провитамин А, витамините B1, B2. Смята се, че улеснява прочистването от токсини в организма, при атеросклероза и проблеми със сърцето.

Освен всичко друго, патладжанът е много хранителен и бързо насища. Единственото, за което трябва да внимавате е мазнините. Опитайте някоя нова рецепта. Ако не се получи от първия път, имате време чак до есента.