Как да се справим с кръвното налягане без хапчета?

Здравословни практики, които понижават високото кръвно

2016-05-24 08:00:00 | Илияна Николова

Кръвното налягане трябва да се поддържа в норми. Това е жизненоважно. Високото кръвно налягане е предпоставка за влошаване на общото здраве, влошаване работата на някои органи и повишаване на риска от инфаркт и инсулт.

Хипертонията се регулира с лекарства. Но хубавото при нея е, че се влияе до голяма степен и от начина на живот. Така можете да спомогнете до голяма степен в регулирането на високото кръвно налягане.

Спете задължително по 7–8 часа

Със съня не трябва да се правят компромиси, особено ако страдате от високо кръвно налягане. Липсата на сън предизвиква невъзможност на организма да произвежда хормони, отговарящи за нормализирането на кръвното налягане и премахване на натрупания стрес.

Колкото по-дълбок и продължителен е сънят, толкова по-добре се отразява това на кръвното налягане.

Яжте по-малко сол

Солените ястия и допълнителното осоляване натрупва натрий в организма. Натрият предизвиква задръжка на течности и промяна в електролитния баланс на тялото. Това от своя страна повишава стойностите на кръвното налягане. Ето защо ако страдате от хипертония, заместването на натриевата сол с калиева ще има благоприятно въздействие върху кръвното ви налягане.

Тренирайте най-малко 150 минути на седмица

Това прави по около 2 часа и половина активно време, в което да спортувате. Тренировките се отразяват добре на сърцето, мускулатурата и кръвоносните съдове. Освен това енергичните кардио тренировки могат да сведат употребата на медикаменти до минимум, стига състоянието ви да го позволява.

Медитирайте по 10 минути дневно

Медитацията предполага успокояващи сърдечносъдовата и нервната системи дихателни упражнения. Ето защо е много важно да медитирате поне по 10 минути на ден. Стресът предизвиква освобождаване на адреналин, който повишава кръвното налягане и сърдечната честота.

При хипертониците това има опасен ефект и се налагат спешни мерки за освобождаване от стреса. Дихателните упражнения по време на медитация и йога са много подходящи в случая.

Яжте повече плодове и зеленчуци

Според многобройните изследвания, плодовете, зеленчуците и нискомаслените млечни продукти имат благоприятно действие върху кръвното налягане. Бедната на тежки наситени мазнини диета понижава стойностите на кръвното налягане. Витамините в плодовете и зеленчуците, както и фибрите в тях са с ниско съдържание на натрий, което допълва здравословния режим по отношение на хипертонията.

Още по темата

Свалете излишните килограми

Наднорменото тегло увеличава стойностите на кръвното налягане. Натрупаните мазнини притискат кръвоносните съдове и възпрепятстват свободното преминаване на кръвта. Това упражнява допълнително налягане върху стените им.

Свръхтеглото затруднява и сърцето в работата му. То не може да изпомпва кръвта ефективно, като в резултат се появява тахикардия и повишаване на кръвното налягане.

Изводът е, че трябва да се поддържа оптимално тегло. Здравословната диета, тренировките и малките количества сол ще ви помогнат да се справите с килограмите.

* Ако имате проблеми с кръвното налягане и са ви предписани медикаменти, не спирайте техния прием преди да се консултирате с лекар, който да прецени дали можете да контролирате кръвното налягане без лекарства.

Снимки: iStock