5 здравословни ползи от тиквата

Засилва имунитета

2016-09-21 07:50:00 | Михаела Лазарова

Когато споменаваме полезни храни, винаги трябва да добавяме към списъка и тиквата. Вкусна, ароматна, част от нашата есенна и зимна кухня, тя ни помага не само да поддържаме едно добро тегло, но ни прави по-здрави. Вижте за какво още освен за сваляне на килограми е полезна тиквата.

Повече ситост

Тиквените семки са вкусни и са подходящи за всеки здравословен и диетичен режим на хранене. В една чаша от тях се съдържат около 1,7 грама фибри, а една чаша тиква осигурява до 3 г от полезните влакна. Фибрите са необходими за поддържането на добро храносмилане. Благодарение на тях се намалява рискът от появата на запек. Препоръчителният дневен прием на фибри е от 30 до 50 грама.

Ето защо е добре да включите в менюто си парче печена или варена тиква, особено ако спазвате диета. Тиквата създава усещане за ситост, забавя храносмилането и регулира нивата на кръвната захар.

За по-добър сън

Всички знаем, че има храни и напитки, които помагат да имаме по-добър сън. Тиквата е богата на триптофан – аминокиселина, която се превръща в серотонин. Серотонинът е невротрансмитер, който ни помага да се чувстваме добре, да сме спокойни и щастливи. Хапвайте редовно тиква и ще си осигурите един пълноценен и здрав сън.

За силен имунитет

Тиквените семки са богат източник на цинк, който е много важен за организма, включително за засилване на имунитета, за клетъчния растеж и делене, за качеството на съня, настроението, за здравето на очите и кожата, регулиране на инсулина и мъжката сексуална функция.

Нездравословното хранене, преходът към друг сезон, са едни от най-често срещаните причини за отслабване на имунната система. Ето защо в началото на есента добавете повече тиквени семки към дневното си меню. Така не само ще засилите имунитета си, но и ще намалите риска от дефицит на цинк.

Полезна за очите

Наситеният оранжев цвят, тиквата си дължи на големите количества бета-каротин, който се превръща във витамин А в организма. Витамин А е от съществено значение за здравето на очите.

Една чаша тиква съдържа над два пъти повече от препоръчителния дневен прием на полезното вещество. Тиквата съдържа и лутеин и зеаксантин – два антиоксиданта, за които се смята, че могат да намалят риска от развитието на катаракта. Ето още една добра причина всеки ден да хапвате тиква.

Още по темата

Прави кожата по-красива

Тиквата е богата на два много важни за здравето и красотата на кожата витамини, а именно витамин А и Е. Когато я консумирате, вие подпомагате кожата отвътре. Тези два витамина са от съществено значение за синтеза на колаген, но и за предпазване на кожата от вредните слънчеви лъчи.

От друга страна, пюрето от тиква е чудесно за направата на домашна маска за лице. Към него може да добавяте зехтин, лимонов сок, жълтък и други продукти, които са подходящи за нуждите и типа на вашата кожа.

Снимка: istock