Как да направите сутрешното кафе по-здравословно

Не се отказвайте от него, то има и своите ползи

2018-05-16 13:24:00 | Илияна Николова

Кафето може да стане вредно, ако прекаляваме с количествата, които поглъщаме. Начинът, по който го пием, също има значение за това дали ще усвоим полезните антиоксиданти в него или ще наситим организма си само с добавени калории чрез сметаната, млякото, подсладителите и захарта, които прибавяме.

С някои полезни практики и промени в сутрешния ритуал за кафе ще направите любимата си черна напитка по-здравословна от всякога.

Пийте чаша вода преди това

Препоръчително е тя да е хладка или топла. Можете да добавите и малко лимон към нея. Чаша вода преди кафето отключва специална настройка на тялото към приема на кофеин, който има дехидратиращ ефект. Зареждайки организма си с малко вода преди кафето вие го правите по-здравословно.

5 странични ефекта на кофеина

Не ползвайте изкуствени подсладители 

Те са много по-сладки от захарта и всъщност повишават много повече нивата на глюкозата в кръвта, отколкото обикновената захар. Те повишават риска от диабет, тъй като изтощават и панкреаса, предизвиквайки го да секретира големи количества инсулин.

Намалете добавянето на захар

Добре е да спрете с добавянето на захар изобщо. Но ако това е прекалено невъзможно за вас, сведете прилагането ѝ до минимум – до ½ чаена лъжичка.

Още по темата

Използвайте растителни сметанки

Ако предпочитате кафето си със сметанка, нека тя е растителна. Животинските мазнини повишават холестерола и могат да предизвикат възпалителни процеси в организма.

Добавете канела

Свикнали сме да смятаме, че канела се добавя само към капучино. Можете да поръсите и обикновеното си чисто еспресо с малко канела. Тя е невероятно мощен антиоксидант, който потиска възпаленията, бори се със свободните радикали, регулира нивата на кръвна захар и инсулин и има силни противоракови свойства.

Супер практични приложения на кафето

Пийте кафето си 30 минути след ставане

Дайте шанс на стомаха и храносмилателния си тракт да произведе достатъчно храносмилателни сокове, които да обработят погълнатото кафе и закуска. Не посягайте към чашата с кафето на съвсем гладен стомах, тъй като съединенията в него могат да раздразнят стомаха.