6 причини да готвите с джинджифил

Много полезен за здравето корен

2019-07-31 11:16:00 | Илияна Николова

Джинджифилът не е просто пикантна подправка към някои ястия от източната кухня, предимно сушито. Той е много полезен корен, пълен с хранителни вещества, витамини и антиоксиданти и има много ползи за здравето. Можете да го добавяте пресен към вашите ястия или като маринована гарнитура, но не го пропускайте, защото заслужава специално внимание.

Джинджифилът потиска гаденето и повръщането

Джинджифилът във всичките му форми, включително и като чай или отвара, има мощно потискащо действие при състояния на гадене, повръщане, стомашно-чревни проблеми, бременност.

Впечатляващи здравословни ползи от царевицата>>>

Джинджифилът е страхотен за добро храносмилане

Джинджифилът успокоява подутия корем, потиска образуването на газове и спомага за разсейването им. Ензимите в него подпомагат храносмилателните ензими в стомаха и подобряват обработката на храната.

Джинджифилът помага за успокояване на мускулна болка

Този корен притежава мощни противовъзпалителни свойства. Полезен е при мускулна треска след тренировки, защото успокоява болката и отпуска тялото.

Повишава имунитета

Благодарение на антиоксидантите в състава си, джинджифилът подпомага имунната система, като потиска възпаленията и се бори с оксидативния стрес, причинен от свободни радикали и патогени.

9 невероятни ползи от пресните смокини>>>

Още по темата

Намалява холестерола

Готвенето с джинджифил помага и на сърдечносъдовата система, тъй като намалява лошия холестерол и образуването на твърди плаки по стените на съдовете.

Полезен в превенцията на диабет

Благодарение на голямото количество фибри и антиоксиданти, коренът от джинджифил намалява кръвната захар и подобрява чувствителността на клетките към инсулина. Това намалява риска от поява на диабет.

Най-важните ползи за организма от зеления фасул>>>

Не прекалявайте с количеството

Въпреки че е суперхрана и е полезен в много отношения, джинджифилът съдържа доста силни съставки и затова с количеството му не трябва да се прекалява. Твърде голямото количество и ежедневната му консумация могат да имат тъкмо обратния ефект – да предизвикат храносмилателни проблеми, диария, подуване, киселини и газове.