6 причини да качвате тегло без това да означава напълняване

Не гледайте само цифрите

2019-10-21 12:18:00 | Илияна Николова

Претеглянето на кантара може да ви се струва най-добрият начин за контрол, когато се опитвате да отслабнете, но помислете отново. Когато стрелката покаже по-високи стойности от предходното теглене, това може да ви отчая, защото спазвате диета и сте започнали режим на тренировки. Защо тогава се появява покачване на теглото? Възможно ли е да напълнявате въпреки усилията?

Кои хормони влияят на теглото и как да ги балансираме?

Краткият отговор е да, възможно е да повишите теглото си, но това изобщо не е задължително да означава напълняване. Защо се случва така? Ето и възможните причини за покачване на теглото.

Тренировка

Ако току-що сте тренирали и се качите на кантара е много вероятно да видите покачващи се числа. Най-често това се случва в началото на тренировъчния режим, когато в мускулите се появяват краткотрайни възпаления вследствие на упражненията. Тези микровъзпаления увеличават обема на мускула и неговото тегло. Така се появяват промени в теглото, които могат да ви подведат.

Менструация

Ако сте в този период от месеца, в който предстои идването на цикъла ви или вече сте в цикъл, вероятно знаете, че има характерно подуване на корема и задръжка на течности в тялото, причинена от хормоналните промени в този период. Не се стряскайте. Това временно повишение на теглото ще се коригира след края на цикъла.

Консумирате солени храни

Прекаляването със солта предизвиква задръжка на излишни течности в организма. Това може да е в основата на повишаването на теглото ви без да означава, че сте напълнели реално. Проследете приема на сол и ако се налага го ограничете. Този навик предизвиква не само задръжка на течности, но и е предпоставка за повишаване на кръвното налягане.

Причини да наддавате тегло по време на цикъл

Опитвате се да пиете повече вода

В интернет навсякъде можете да видите съвети за пиене на повече вода за детоксикация, добра хидратация и цялостно здраве. Водата наистина е важна, но както с всяко полезно нещо може да се прекали, така и тя може да се окаже в излишък. Средностатистическият активен човек, хранещ се здравословно и трениращ умерено се нуждае от около 2 литра вода на ден. По-големите количества от това могат да предизвикат поява на така нареченото водно наднормено тегло.

Още по темата

Наскоро сте погълнали голяма порция

Една голяма купа със здравословна салата и парче чисто печено месо без тлъстини е чудесна идея за вечеря. Ако режимът ви включва такова меню трябва да знаете, че не е добре да се качвате на кантара скоро след като сте изяли тази порция. Вероятността кантарът да покаже повишение в теглото е голяма. Това може да ви подведе. Храносмилателната система се нуждае от около 8 часа, за да обработи цялата храна, която сте изяли. Имайте го предвид.

Две съставки са нужни за идеалното тегло завинаги

Качвате мускулна маса

Редовните упражнения развиват мускулатурата. По-големите мускули тежат повече. Ето защо не трябва да се интересувате най-вече от цифрите, а от това как изглеждате. Немалко са случаите, в които килограмите се увеличават, но обиколката се намалява. Това се случва благодарение на изгарянето на мазнини и трупането на мускулна маса.