8 лесни стъпки за справяне със стреса

Осигурете си достатъчно витамин С

2020-01-25 08:31:00 | Михаела Лазарова

Усещане за стягане в главата, главоболие, преяждане, безсъние, апатия... Това са само част от симптомите, че стресът превзема живота ви. Да контролираш собствените си емоции е едно от най-трудните неща. Въпреки това, трябва да положим усилия, да намалим напрежението. Как?

Вижте 8 лесни стъпки за справяне със стреса.

Вгледайте се в безкрайни модели или така наречените фрактали – Те са навсякъде край нас, особено в природата. При фракталите, една и съща конфигурация се наблюдава в цялата структура, но на различни нива. Фрактали може да видите в черупките на ореха, скрежа по стъклата, паяжини, венчелистчетата на цветята и много други. Редица изследвания показват, че разглеждането на фрактали може да намали нивата на стрес с до 60%. Ето един пример за фрактали.

5 начина, по които стресът вреди на мозъка

Храни срещу стрес – Както има храни, които могат да ни направят по-мудни, така има и такива, които са не само вкусни, но могат да ни помогнат срещу хроничния стрес. Повече за тях вижте тук.

Смейте се насила – Всеки може да се смее фалшиво. И въпреки че може да звучи глупаво, фалшивият смях спомага за синтеза на ендорфини. Когато се смеем се подобрява притокът на кислород към органите, кръвообращението, но и самата мисъл за смеха, ни прави по-спокойни.

Свежи растения край вас – Цветята могат също да бъдат нашия бърз начин да се справим с напрежението. Ето защо е добре да ги имаме близо до себе си. Те намаляват стреса, а това помага да балансираме и нивата на кръвното налягане и да повишим своите енергийни нива. А какво по-хубаво от любимите ни цветя, в ярки цветове и с невероятен аромат, нали?

Видове стрес и как да ги разпознаем

Кажете си мантри – мантрите са форма на медитация, която ни помага да се справим с хроничния стрес. Когато си ги казваме те намаляват сърдечната честота и кръвното налягане. Всичко, което трябва да направите е да затворите очи и да си повтаряте приятни думи, докато се почувствате по-спокойни. Тук може да видите няколко примера за мантри.

Още по темата

Повече оранжево, повече портокали – Както знаем, цитрусовите плодове са богати на витамин С, който не само че повишава имунитета, но може да помогне и за намаляване нивата на стресовия хормон кортизол.

Прегърнете се – В моменти на стрес, искаме да се гушнем в любим човек. Е, невинаги можем да го направим. Но ако се прегърнем сами, дори този вид физическо докосване, спомага за освобождаването на окситоцин – любовния хормон. Това ни кара да се чувстваме по-сигурни в себе си и бързо успокоява негативните емоции.

Дъвчете дъвка – Дъвченето на дъвка може да намали напрежението, депресията и умората.

Не на последно място, опитайте и с прегръдка на вашия домашен любимец, масажиране на меката част на ушите ви, миене на чинии, поплачете си.

Снимка: iStock