6 съставки срещу стрес

Намаляват тревожността и помагат при безсъние

2020-04-29 06:32:00 | Михаела Лазарова

Стресът е част от нашето ежедневие, като понякога се задържа по-дълго, отколкото ни се иска. Как противодействате на тревогите? Знаете ли, че пробиотиците могат да ни помогнат да се чувстваме по-спокойни и в добро настроение? За тях ни е известно, че подпомагат храносмилането и здравето на имунната система.

Полезните бактерии в червата оказват влияние върху здравословния отговор на хроничния стрес. Вижте как още може да намалите стреса. Важно! Преди прием на добавки и билки, се консултирайте с лекар.

Признаци, че се тревожите твърде много

Не пропускайте магнезия

Магнезият участва в над 200 процеса в човешкото тяло. Той помага за мускулния релакс, помага при тревожност и лесно се усвоява от организма. Приемът му спомага и за релакса на нервната система, намалявайки усещането за страх, раздразнителността, стабилизира настроението и създава усещането за спокойствие. Не на последно място ни помага да спим по-добре и намалява риска от мускулни крампи.

4 антистареещи витамина за млада кожа

Пасифлора

Пасифлора е билка, която действа успокояващо при безпокойство, безсъние. Приемана под формата на чай или добавки, пасифлора спомага за увеличаване нивата на гама-аминомаслена киселина или ГАБА в мозъка. Така нервната система се отпуска чрез намаляване на мозъчната активност, което води до намаляване на тревожността и стрес.

Защо витамин B12 е толкова важен за здравето?

Витамини от групата В

Витамините от В комплекс могат да бъдат полезни за нашето настроение, подобрявайки го. В тази група влизат тиамин (витамин В1), рибофлавин (витамин В2), ниацин (витамин В3), пантотенова киселина (витамин В5), пиридоксин (витамин В6), биотин, фолиева киселина и кобаламините (витамин В12), всички от които играят роля за поддържане на настроението ни стабилно, докато противодействаме на стреса.

Теанин

Теанинът е аминокиселина, която се съдържа в зеления чай (и не само) и създава усещането за релакс. Доказано е, че намалява стресовите реакции в тялото. Ето защо, не пропускайте да включите в менюто си зелен чай, особено когато се чувствате напрегнати.

Още по темата

Рибено масло

Има редица ползи за здравето от рибеното масло. Повече за тях може да прочетете тук. Освен че благоприятства здравето на сърцето, рибеното масло съдържа специфична омега-3 мастна киселина, която е основен градивен елемент на мозъка и нервната система, така че приемането на рибено масло помага за поддържане на когнитивните функции.

Лактиум

Знаем, че чаша прясно мляко помага да спим по-спокойно и това никак не е случайно. Млякото съдържа съединение, наречено лактиум, което насърчава усещането за спокойствие, благоприятства съня и намалява безсънието, свързано с тревожността.