5 навика, които могат да предизвикат паник атаки

Драматизиране на събитията

2020-05-20 10:04:00 | Михаела Лазарова

Чували ли сте за паник атаките? Това е силно усещане за страх, параноя и тревожност, в комбинация със сърцебиене, стягане на главата, изпотяване и дори затруднения в дишането. Някои хора, които не знаят, че получават такива кризи, бъркат симптомите с инфаркт. Паническите пристъпи са изключително сериозни и някои навици увеличават риска от тяхното проявление. Вижте кои.

6 храни, които елиминират стреса

Драматизиране на събитията

Когато имаме лоши дни, периоди, напрежението се натрупва. Ако сме по-емоционални личности, тогава всичко ни изглежда много по-страшно, отколкото е. Преувеличаваме проблема, ситуацията, създаваме си несъществуващи сценарии за събития, които не се случват. Това се нарича катастрофизиране, което е погрешно тълкуване на събития или физически усещания като значително по-лошо, отколкото е в действителност. Лошото е, че тези погрешни тълкувания могат да станат причина за отключване на паник атаки.

Шофиране

Ако сте шофьор, знаете че повишеното внимание на пътя, непредвидените ситуации, действат силно стресиращо. Въпреки това, понякога шофиращите се разгневяват за дреболии, влизат в ненужни спорове на пътя. Всичко това може да ви накара да се почувствате по-напрегнати и да отключи паник атака.

6 начина да помогнем на човек с паник атака

Нередовно хранене

Още един лош навик, който може да доведе до паник атаки е пропускането на хранене. Това обикновено предизвиква спадове в стойностите на кръвната захар, липса на енергия и влошаване на настроението. Балансираното хранене е от съществено значение за доброто здраве.

7 вредни навика, които ускоряват стареенето

Изолация

Понякога имаме нужда да останем насаме със себе си. Но редовната изолация и липсата на приятни моменти, комуникации с хора, които ни карат да се чувстваме добре, може да влоши нашето психично здраве и да ни изложи на риска от паник атаки.

Още по темата

Самотата е пагубна и за физическото здраве, защото отслабва имунитета и намалява продължителността на живота.

Не спортувате

Редовната физическа активност е от голяма полза за здравето на мозъка, нашето положително настроение, мислене. Когато спортуваме, в тялото ни се синтезират положителни хормони, като допамин и ендорфини. Именно те ни карат да се чувстваме прекрасно. Спортуването повишава либидото ни, намалява стреса, повишава енергийните ни нива.