Витамини и минерали, спомагащи за синтеза на колаген и неговото поддържане

За млада и красива кожа

2020-06-30 08:04:00 | Михаела Лазарова

За да бъде кожата ни здрава, красива и по-дълго време гладка и стегната, тя се нуждае от правилния баланс от хранителни вещества. Такива са здравословните мазнини, които я подхранват в дълбочина, омега-3 мастните киселини, от които тялото ни се нуждае, за изграждането на клетъчни стени, но и от такива, които спомагат за синтеза на колаген и неговото поддържане. Вижте кои.

Храни, които съдържат колаген и такива, които стимулират синтеза му

Витамин А

Кожата ни се нуждае от този витамин. Той също спомага за намаляване вредното влияние на слънчевите лъчи, които разграждат колагена в кожата. Витамин А е важен антиоксидант, който намалява появата на бръчки, възстановява сухата кожа, възстановява кожата по-бързо след повърхностни наранявания.

Богата комбинация от масла, забавяща стареенето на кожата

Витамин С

Когато чуем за този витамин, освен че го свързваме с подсилване на имунитета, знаем че той е важен за синтеза на колаген. Витамин С е един от най-важните антиоксиданти за нашето тяло, предпазващ от свободни радикали. Дефицитът му може да доведе до появата на синини, кървене на венците, бавно заздравяващи рани, вяла кожа.

Витамин Е

Също е антиоксидант, който действа и противовъзпалително и добре си взаимодейства с витамин С за укрепване на клетъчните стени. Витамин Е забавя появата на бръчки, като поддържа нивата на колаген в кожата. Още за неговите ползи за здравето и красотата на кожата, вижте тук.

Розова вода за кожата около очите

Цинк

Цинкът е минерал, който е важен не само за нашия имунитет, но и за кожата ни. Благодарение на него, кожата заздравява по-бързо след наранявания. Също така е необходим за поддържане стабилни клетъчните стени, предпазва от ултравиолетово увреждане, но и действа като антиоксидант.

Не на последно място и протеини

Когато консумираме здравословни източници на протеини, нашето тяло ги превръща в градивни елементи, наречени аминокиселини, и ги използва повторно за синтеза на други протеини, включително колаген и кератин, които формират структурата на кожата. Аминокиселините също помагат за възстановяването на вялата кожа. Също така, някои аминокиселини, осигуряват защита от UV лъчите и от вредното влияние на свободните радикали, в резултат на начин на живот, околна среда, стрес.

Освен чрез хранителни добавки (първо се консултирайте с лекар), тези хранителни елементи може да си ги набавите и чрез консумацията на:

  • Риба – протеини, омега-3, селен;
  • Листни зеленчуци – витамини А, С и Е, омега-3 мастни киселини, протеини, селен;
  • Яйца – протеини, витамини А и Е, селен, цинк;
  • Ленено семе – омега-3, селен;
  • Бобови растения – протеини, цинк;
  • Авокадо – здравословни мазнини, витамини С и Е;
  • Зехтин, ядки – здравословни мазнини, витамин Е.