Навици вечер, които помагат за отслабване

Как да ускорите редукцията на теглото

2020-07-10 16:50:00 | Илияна Николова

Поддържането на стройна красива фигура и същевременно добро здравословно състояние на организма е трудна задача, в която централно място заема храненето. Ако се храните с полезни храни и сте внимателни в приема на калории, тогава би следвало да овладеете теглото си и да успеете да го задържите в желаните граници. Това обаче невинаги е достатъчно. Важно е и как завършвате натоварения си ден.

Съвети за отслабване, които винаги трябва да отбягвате

Вечерята е от голямо значение за отслабването. Важно е не само какво вечеряте, а кога се храните и какви са навиците ви вечер, когато е важно да релаксирате и да се освободите от стреса. Ако сте прегладнели през деня и правите грешката да се нахвърляте на храната на вечеря или да си позволявате вредни, калорични, сладки или мазни храни вечер, за да компенсирате въздържанието от деня, грешите и това ще повлияе на теглото ви.

Гладуването през деня и нездравословното хранене вечер може не само да попречи на отслабването, но и да предизвика допълнително напълняване.

10 съвета за отслабване, които всъщност наистина работят

Кои са полезните навици вечер, които ще ви помогнат да отслабнете?

Консумирайте истинска вечеря, а не просто междинни закуски

Ако правите грешката да похапвате уж по малко, но много пъти вечерно време, създавате риск от напълняване. Похапванията на уж нещо малко вечер са лош навик, който пречи на редуцирането на излишното тегло и повишава кръвната захар. Вечерно време вие не се движите активно, а по-скоро си почивате, така че е добре да имате едно основно хранене на вечеря, което е добре прецизирано откъм калории и хранителни вещества и което да е съобразено с диетата ви.

Яжте възможно най-рано

Ако вечеряте след 8 часа вечерта, дори да похапвате нещо здравословно, то ще намери начин да ви се „залепи“. Важно е да вечеряте колкото се може по-рано, особено ако се храните по-обилно. Ако вечеряте между 18 и 19 часа, ще изгорите с 10% повече мазнини, кръвната ви захар ще е с до 20% по-ниски нива в сравнение с храненето в по-късен час вечер.

4 съвета при ходене за отслабване

Още по темата

Ако това условие ви се струва неизпълнимо, вечеряйте във време, в което след това да ви останат минимум 3 часа до заспиването. Така ще дадете време на метаболизма си да се задейства и да обработи приетата храна преди да сте легнали в леглото.

Намалете обема на порцията си за вечеря

С напредване на деня метаболизмът се забавя. Това означава, че колкото повече ядете на вечеря, толкова повече затруднявате обработването на храната. Това създава предпоставки за напълняване и пречи на усилията за редукция на мазнините, които полагате в по-ранните часове от деня. Затова контролирайте порциите. Не си позволявайте обилна вечеря, богата на въглехидрати и мазнини. Заложете на повече протеини и фибри, които да ви заситят и да не провокират скок в кръвната захар късно вечер.

20 съвета за трайно и здравословно отслабване