5 начина да се предпазите от затлъстяване

Превенцията на наднорменото тегло е най-добрата стратегия

2020-09-21 10:09:00 | Илияна Николова

Най-доброто, което можете да направите за фигурата си и за здравето си е да не допускате да напълнеете. Наднорменото тегло и затлъстяването са едни от водещите фактори, влияещи върху риска от поява на сериозни заболявания, като високо кръвно налягане, сърдечносъдови заболявания, диабет, остеоартрит, сънна апнея, възпаления в тялото, болки, висок холестерол, някои видове рак.

6 вида затлъстяване и техните първопричини

Какво можете да направите, за да не допуснете наднормено тегло и още по-лошо – затлъстяване?

Контрол на порциите

Ако ви е трудно да броите калории, да пресмятате грамажи на отделните храни, има и по-лесен начин, с който да контролирате теглото си. Това са порциите. Ясно е, че ако са големи, ще напълнеете. Не препълвайте чинията си и внимавайте с какво я пълните. Наблегнете на чистото месо без тлъстини, зеленчуците, плодовете, рибата и ядките.

Яжте повече плодове, зеленчуци и храни, богати на фибри

Диета, включваща около 30 грама фибри на ден, е достатъчна, за да контролирате теглото си при условие, че спазвате правилото за малките порции, пазите се от вредни храни и се движите достатъчно. Храните, богати на фибри, като плодовете, зеленчуците, ядките и пълнозърнестите храни са чудесни в контрола на теглото, храносмилането и поддържането на кръвната захар.

Колко страшно е всъщност абдоминалното затлъстяване?

Спрете консумацията на захар, рафинирани въглехидрати и тестени изделия

Ако успеете да се въздържате от изредените храни, контролът на теглото ви ще е по-успешен, отколкото ако ги консумирате. Ако се храните предимно с храни, които не са преработени, а приготвени от вас, ще спечелите неравната битка с теглото. Това е добър дългосрочен избор, който няма краткотраен ефект, като повечето диети за отслабване. Можете да го превърнете в начин на живот.

Каква е връзката между имунната система и затлъстяването?

Още по темата

Спрете да пиете газирано

Дори диетичните газирани напитки, включително содата, в която няма захари, са вредни за здравето и тънката ви талия. Газираните напитки със захар или изкуствени подсладители при всички случаи са вредни, дори да не предизвикват напълняване. Неподсладените газирани напитки също. Газовете в тях предизвикват подуване в корема. Раздуването на стомаха предполага повишено желание за често и обилно хранене.

Коремните мазнини – по-опасни от общото затлъстяване?

Движете се повече

Движението винаги е било и ще бъде изключително важен фактор в превенцията на затлъстяване. Заседналият начин на живот създава условия за напълняване и поява на редица заболявания. Движете се повече всеки ден, както можете, без да насилвате тялото си с тренировки извън индивидуалните си възможности.