Диетата Пеган топи килограми и ни прави по-здрави

Един лесен режим за следване

2020-09-28 14:46:00 | Михаела Лазарова

В желанието си да постигнем мечтаното тегло, пробваме различни хранителни планове. Някои дават успехи, докато други сякаш добавят още някой излишен килограм към фигурата ни. Днес споделяме с вас диетата Пеган или пеганската диета, а нейн основоположник е д-р Марк Хайман. Това е здравословен начин на хранене, който обединява някои правила от палео диетата и веганския режим.

Френска диета топи килограмите за две седмици

Следвайки пеганската диета, вие осигурявате едно пълноценно хранене на вашия организъм, за максимално добро функциониране. Пеганската диета е правилният баланс между основни хранителни вещества, здравословни мазнини и други жизненоважни съединения, които ни поддържат в добра форма. Тя насърчава така нареченото чисто хранене. 

Кои храни може да консумирате в Пеган диетата? 

Хапвайте свежи плодове и зеленчуци, за предпочитане е такива, които не съдържат нишесте. Консумирайте храни, съдържащи здравословни мазнини, като омега-3 мастни киселини, съдържащи се в рибата, морските дарове, ядките, семената, авокадото и зехтина, гхи, кокосово масло, ядкови масла.

Храни, които потискат глада за сладко (галерия)

Много е важно да се опитате да поддържате нисък гликемичен индекс, затова може да добавите около ½ ч. ч. за деня безглутенови пълнозърнести храни, които са с високо съдържание на сложни въглехидрати и не оказват драстично влияние върху кръвната захар. Такива са киноа, черен или див ориз. Добавете месо, но в много малки количества. 

Още по темата

Според пеганската диета, зеленчуците и плодовете заемат най-голяма част от храненето, а месото, яйцата и рибата са като гарнитура и не бива да надвишават повече от 120-170 г на хранене. Месото е хубаво да бъде по-чисто, да няма тлъсто, да е печено, задушено, варено.

Кои храни нямат място в диетата?

  • Зърнените храни и продукти, съдържащи глутен;
  • Не се консумират захар и захарни изделия, както и изкуствени подсладители;
  • Избягвайте млечни продукти. Тук може да видите кои други храни са богати на калций;
  • Внимавайте със зеленчуците съдържащи скорбяла, като картофи, грах, царевица, пащърнак;
  • Внимавайте с консумацията на боб и леща, те трябва да са в малки количества;
  • Без рафинирани растителни масла;
  • Без маргарин;
  • Не се консумират колбаси и други преработени меса, спагети. 

Понякога може да хапвате сладко в малки количества, като мед, черен шоколад.