4 семена за добро храносмилане

Вкусни и полезни за здравето

2021-02-12 04:36:00 | Михаела Лазарова

Обичате ли да хапвате сусамово семе, дори под формата на тахан? Тези малки семена изобилстват от полезни хранителни елементи, а това, което ги прави наистина специални, е че спомагат за нормализиране перисталтиката на червата. Кои други вкусни семена се грижат за доброто ни храносмилане, вижте в следващите редове.

Семена кимион

Кимионът обикновено ни напомня за чудесните домашни соленки, върху които го поръсваме. Според проучване, публикувано в WebMD (2009) семената помагат за намаляване на киселините, при подуване на корема, срещу проблеми с апетита, спазми на стомаха и червата и действат като леко слабително средство. Кимионът може да се добавя към ястия, да се приготвя чай с него или да се консумира под формата на масло. Той е богат на желязо, калций, фолиева киселина, цинк и други важни хранителни вещества.

Семена от чиа

Малките семенца често биват наричани суперхрана. Чиата е чудесен източник на фибри, които подпомагат храносмилането, насърчавайки редовността на червата, което я прави една от най-подходящите храни при запек. В допълнение, семенцата помагат за подобряване на нивата на глюкозата в кръвта, като забавят храносмилането на въглехидратите.

5 начина да ядете семена от чия

Обърнете внимание на това как се консумират. Не бива да се приемат повече от 2 с. л. семена на ден. Също така е важно чиата да бъде добавена към закуска, като мюсли, овесена каша, смути, кисело мляко, печива, сок, вода, мляко, за да не раздразни стомаха и за да не се задавите, тъй като семената са много малки.

Ленено семе

Още едни полезни семена за здравето на храносмилателната система. Смляното ленено семе е един от най-добрите източници на фибри. Редовната му консумация спомага за облекчаване на запек и може също да помогне за понижаване на общия холестерол в кръвта. Важно е да консумирате семенцата смлени, тъй като така ще се усвоят най-добре, а и няма да раздразнят стомаха ви.

Още по темата

В хранителни магазини може да ги намерите цели или по-едро смлени. Ако разполагате с кафемелачка, кухненски робот, просто ги смелете. Хубаво е да ги смилате (ако купите цели семена) преди консумация. Добавяйте ленено семе към салати, закуски, кисело мляко, смутита. В случай че досега не сте ги консумирали, започнете с малки количества. Още за ползите от лененото семе може да прочетете тук.

Конопено семе

Както знаем, фибрите играят важна роля за здравето и храносмилателната ни система. Конопените семена са добър източник на фибри и насърчават редовността на изхождането. Може да ги добавяте към вашите закуски, ястия. Според някои западни проучвания, консумацията им спомага за намаляване на апетита. За какво още е полезно конопеното семе, вижте тук.

Снимка: iStock