Храни, успокояващи стомашни разстройства

Как да успокоим раздразнен стомах и разстроени черва

2021-03-08 15:04:00 | Илияна Николова

Стомашни и чревни разстройства могат да настъпят по много причини. Преяждане, стрес, прием на медикаменти, консумация на неподходящи храни са само част от нещата, които могат да разстроят стомаха ви и да предизвикат симптоми като диария, подуване, тежест, газове.

Как да успокоим стомаха и червата?

Какво можете да направите, за да успокоите раздразнения стомах и разстроените черва?

Хидратирайте се добре

Стомашно-чревният тракт се нуждае от достатъчно течности, за да функционира добре. Ако не пиете достатъчно вода, червата се затрудняват в работата си. Избягвайте подсладените и газираните напитки, защото захарите в тях увреждат полезните бактерии в червата. Пийте повече вода, чайове, вода с лимон или джинджифил.

Контролирайте стреса

Стресът влияе на стомаха и червата. Той може да причини редица симптоми или стомашно-чревни проблеми, като рефлукс, гастрит, язва, синдром на раздразненото черво.

Причини за поява на зелени изпражнения

Хапвайте леки храни по-често

Обилното хранене е лош навик, който влошава стомашно-чревните разстройства. За предпочитане е да разделите приема на храни на няколко малки порции през деня. Така ще улесните чревната функция и ще спомогнете за успокояването на стомашно-чревните разстройства.

Кои са храните, които успокояват разстроен стомах?

Ябълково пюре

Пюрето от ябълки има свойството да успокоява разстроен стомах и черва. Съдържа важни хранителни вещества, като пектин и калий, които подобряват функциите на стомашно-чревния тракт и балансират симптоми като разстройство, подуване, газове, а в допълнение понижават и лошия холестерол.

5 природни начина да успокоите синдрома на раздразненото черво

Моркови

Сготвените моркови са добро средство да стимулирате храносмилането и да успокоите стомашните проблеми. Те са лесни за храносмилане. Съдържат много фибри, които допринасят за успокояване на стомаха и червата.

Още по темата

Бял ориз

Белият ориз е рафиниран и лесен за храносмилане. Фибрите и въглехидратите в него подпомагат стомашно-чревната функция. За разлика от пълнозърнестия и кафявия ориз, които са по-трудни за обработка, белият ориз е добра опция при стомашни болки, гастрит, язва, рефлукс.

7 начина да балансираме червата

Пилешко

Пилешкото е източник на чист протеин, ако се консумира без кожата и тлъстините. То заедно с рибата е добра храна да успокоите стомашно-чревни проблеми. Избягвайте подправки, ако имате раздразнен стомах.

Банани

Бананите са прекрасни при стомашни разстройства, защото имат мека текстура и са богати на нишесте, което подпомага функциите на стомаха и червата. Фибрите в бананите подобряват чревната флора и стимулират движенията на червата. Бананите са подходящи за възстановяване от диария, спазми, стомашни болки.

Храни и напитки, успокояващи раздразнен стомах