10 бюти храни за сияеща кожа

Как да подхраним кожата в дълбочина

2018-03-12 16:03:00 | Илияна Николова

Красотата идва отвътре. За да имаме красива и сияеща кожа трябва да се храним с подходящите за целта продукти.

Някои храни имат особен принос за кожата, косата и ноктите. Те са богати на хранителни вещества, полезни мастни киселини, протеини, витамини, все важни за здравето и сиянието на кожата.

Кои са най-полезните бюти храни, здравословни за кожата, косата и ноктите? 

Тъмен шоколад

Противно на широко разпространеното схващане, шоколадът не причинява акне. Всъщност даже го потиска. Изследване по темата доказва, че антиоксидантите и флавоноидите в натуралното какао имат антистареещ ефект, потискат възпалението и защитават кожата от вредните UV-лъчи.

3 съвета за сияйна здрава кожа

Орехи

Орехите са много богати на омега-3 мастни киселини и витамин Е. Те помагат на кожата да остане гладка и сияеща. Орехите защитават кожата от слънцето и уврежданията, които то нанася.

Спанак

Спанакът е богат източник на антиоксиданти, сред които и някои особено мощни като витамин С, витамин Е, бета-каротин. Те имат слънцезащитни свойства, освен това са прекрасно допълнение към салати, ястия, смути.

Леща

Лещата е прекрасен източник на важни за кожата и красотата въобще протеини. Те придават нежен блясък на кожата и косата, правят ноктите по-гъвкави и трудно чупливи.

Семена от чия

Чия е добър източник на фибри, протеини и омега-3 мастни киселини – мощна бюти комбинация за вашата кожа. В допълнение една лъжица семена от чия, разтворени в чаша с вода или кисело мляко сутрин помага за ускоряване на метаболизма и подобряване на храносмилането.

Как да успокоите сърбяща кожа само за 60 секунди?

Бадеми 

Бадемите са един от най-добрите източници на витамин Е сред ядките. Той се бори със свободните радикали в организма като блокира стареещите процеси в кожата. Бадемите са полезни дори и за оксидативни увреждания, причинени от тютюнопушене. В тях има още завидни количества растителни протеини, магнезий и селен, все полезни за кожата.

Още по темата

Ленено семе

Лененото семе доставя огромни количества омега-3 мастни киселини на кожата, косата и ноктите, а и на цялото тяло, разбира се. В него се съдържат и омега-6 киселини, които имат мощни противовъзпалителни свойства. Полезни са не само в красотата, но и срещу някои кожни заболявания като екзема.

Авокадо

Авокадото е прекрасен източник на полезни мазнини, които допринасят за регенерацията на клетките, правилното им делене и еластичността на мембраните им.

Горски плодове

Едни от най-богатите на антиоксиданти и витамини плодове са горските.

Морски водорасли 

Морските водорасли като уакаме например са чудесен източник на фитонутриенти. Неслучайно те са основна съставка в някои козметични антистареещи кремове. Съдържат широка палитра от минерали, важни за кожата, като желязо, манган, йод, мед, цинк, селен, както и омега-3.