Любимият лекар на Америка разкрива тайните съставки на здравето

„Храната може да ви излекува“ – Д-р Мехмет Дж. Оз

2019-04-20 10:09:00 | Аз жената

За автора

Д-р Мехмет Оз е специалист по кардиоторакална хирургия, професор по хирургия в Колумбийския университет, ръководи програма към Нюйоркската презвитерианска болница и извършва над 50 сърдечни операции годишно. Членува във всички големи професионални организации на сърдечни хирурзи. Той е включен в класацията на сп. „Тайм“ за стоте най-влиятелни хора. „Форбс“ го обявява за най-влиятелна публична личност в сферата на здравната грижа, а сп. „Ескуайър“ го определя като един от 75-те най-влиятелни хора на XXI век. Д-р Оз е провъзгласен за глобален лидер на Световния икономически форум; той е един от стоте най-влиятелни възпитаници на Харвардския университет и носител на почетния медал на остров Елис. Печелил е престижната стипендия „Грос“ за изследвания в областта на хирургията и е доктор хонорис кауза на Истанбулския университет.

Става световноизвестен с участията си в шоуто на Опра Уинфри, а впоследствие и като водещ на собствено телевизионно предаване – „Шоуто на д-р Оз“, за което е удостоен с осем награди „Еми“. Автор е на осем бестселъра на „Ню Йорк Таймс“.

Мехмет Оз живее в Ню Джърси със съпругата си Лиса, с която са женени вече 32 години; те имат четири деца и двама внуци.

За книгата

Определян като „любимия лекар на Америка“ и една от най-влиятелните медийни личности, д-р Оз печели световна популярност с полезните си и практични съвети за лечение и превенция на най-разпространените заболявания. Воден от убеждението, че храната има огромно значение за общото физическо и психическо здраве на човека, в тази книга той показва как да се възползвате от лечебните ѝ свойства.

В „Храната може да ви излекува“ е представен най-лесният и изпитан начин да постигнете цветущо здраве и висок тонус, да се избавите от хроничната болка и излишните килограми и да предотвратите редица болести: пълноценната диета. Целта е да превърнете в навик консумацията на най-здравословните групи храни: плодове и зеленчуци, полезни мазнини, чисти протеини и пълнозърнести въглехидрати.

В книгата са включени специални глави, посветени на най-полезните храни за:

  • здравето на сърдечносъдовата система;
  • отлично функциониране на храносмилателния тракт;
  • стимулиране на имунната система и мозъчната дейност;
  • висок тонус и добро настроение;
  • постигане и поддържане на оптимално тегло;
  • за красива кожа, нокти и коса.

За улеснение на читателите е предложен 21-дневен план, съставен от суперхрани, приготвени по бързи и лесни рецепти. Включените ястия са вкусни и засищащи и ще променят из основи отношението ви към храната.

В „Храната може да ви излекува“ ще намерите и множество работещи стратегии как да се придържате към здравословен начин на живот – какво да избирате, когато се храните навън, как да планирате семейното меню, как да се справяте със стреса и др.

Няколко интересни откъса от „Храната може да ви излекува“

КАК ДА ЧЕТЕТЕ ЕТИКЕТИТЕ НА ХРАНИТЕ

Етикетите на храните често имат за цел да ви заблудят. Думи, които звучат внушително – например обезмаслен или здравословни съставки, – могат да ви подведат. Обезмаслената храна може да изобилства със захар, а това, че даден продукт съдържа здравословни съставки, не означава, че няма и нездравословни. Освен това може да ви е трудно да разтълкувате някои от числата в таблиците с хранителните стойности. Затова, когато избирате храни, помнете следните неща:

  • Общото правило гласи: колкото по-малко съставки, толкова по-добре. Ако не познавате някоя от съставките, има голяма вероятност тя да не се среща в природата.
  • Недейте да гледате само калориите; пресметнете и размера на порцията. Ако една кутия с консервирана храна съдържа 100 ккал на порция, това може да не ви се струва много – докато не установите, че съдържа 3,5 порции, а вие сте възнамерявали да изядете цялата кутия наведнъж.
  • Консумирайте не повече от 4 г захар на хранене, особено ако става дума за добавена захар.
  • Проверявайте за сол и общи въглехидрати (особено ако източникът им е захар). Потърсете каква част от препоръчителната дневна доза на тези вещества се съдържа в една порция.
  • Внимавайте за надписи като „100% натурално“. Това звучи добре, докато не си дадете сметка, че и захарта е напълно натурална.

Салата „Без извинения“

Може би сте решили, че приготвянето на салата за обяд е здравословно решение. Да, познахте! Само че не е лесно да транспортирате купа със зеленчуци и пилешко, без да се получи някаква прогизнала бърканица, щом добавите соса. Решението на този проблем се нарича салата в буркан. Тя се приготвя и пренася лесно и не трябва да се тревожите, че ще потече или увехне. Просто я направете според рецептата и разклатете, когато дойде време за ядене. (Салатата в буркан от моя 21-дневен план ще бъде първата от много такива салати, които ще си приготвяте. Вж. рецептата на стр. 198.)

На дъното: Сос винегрет със зехтин (сипете първо соса, за да не се напоят останалите съставки)

Втори слой: Хрупкави зеленчуци

Следващ слой: Плътни храни, например твърдо сварени яйца или пилешко

Най-отгоре: Листни зеленчуци (за да не се смачкат под тежестта на другите съставки)

Смесете и съчетайте съставките според собствените си предпочитания, а когато дойде време за хранене, разклатете, за да се покрият продуктите със сос.

На книжния пазар от 23 април 2019 г.
Превод: Цветелина Лакова
Обем: 344 стр.
Издателство: „Хермес“
ISBN: 978-954-26-1883-6
Корична цена: 17,95 лв.